in

DigiTest: Amazfit GTS 4 mini review

Nu bijna iedereen tegenwoordig een smartphone heeft is de opmars van de smartwatch ook niet meer te stoppen. In tegenstelling tot je telefoon zijn de functies op een smartwatch vaak op bewegen gericht… en dat kan al voor onder de honderd euro.

Eerder dit jaar namen we de Amazfit T-Rex 2 al onder handen (of eigenlijk om de pols) echter is dat niet een smartwatch met een touchscreen zoals in deze GTS mini review. En waar ik bij de T-Rex aangaf dat deze wel echt bedoelt is voor mensen met een flinke pols, kan je dit model makkelijk om de pols van je kind slingeren. Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen.

Looks

De GTS ziet er uit als een Apple Watch en daar worden we vrolijk van. Een mooi strak design dus met bijpassende matte bandjes. Wij hebben de Midnight Black, maar er zijn nog drie andere varianten, te weten; Mint Blue, Flamingo Pink en ten slotte de Moonlight White. Leuke namen voor de diverse pastelkleuren, zoals je kunt zien.

Onder de looks vallen ook het gewicht en de dikte van de smartwatch. Het metallic ‘mini-design’ heeft namelijk een dikte van 9,1 mm dikte en weegt maar 19 gram met een 1.65″ HD AMOLED Display.

Features

Het voordeel van een touchscreen en in dit geval ook de optie altijd-aan is dat je het scherm natuurlijk helemaal kunt personaliseren. Er is een groot aantal (geanimeerde) thema’s waar je uit kunt kiezen en deze zijn daarna ook weer te personaliseren. Het is zelfs mogelijk eigen foto’s te gebruiken.

Wil je jezelf blijven uitdagen is de zogeheten Virtual Pacer optie aanwezig waarmee je tegen je eerder behaalde prestatie strijdt

Had ik het hierboven nog over de combinatie sport en smartwatch, dat is uiteraard bij de GTS 4 mini ook het geval. Er zijn meer dan 120 sport-opties te kiezen waaronder uiteraard ook de meest gebruikte zoals wandelen, hardlopen en fietsen. Maar wil je je horloge ook gebruiken tijdens je yoga oefeningen, op de crosstrainer of tijdens het roeien is daar ook een optie voor. De data en statistieken die je tot je beschikking hebt zijn erg toegankelijk en uitgebreid. Je kan tijdens of na een training je (maximale) zuurstofopname (VO2 Max) inzien en je hersteltijd, trainingsbelasting en het effect van je training uitlezen. Dit alles om je doel te bereiken of gewoon leuk om af en toe te checken. Wil je jezelf blijven uitdagen is de zogeheten Virtual Pacer optie aanwezig waarmee je tegen je eerder behaalde prestatie strijdt.

Wil je het water in? Geen probleem, want met waterbestendigheidsklasse 5 (ATM) kun je aardig koppie-onder gaan, tot wel 50 meter. Sportmodi voor zwemmen in zowel zwembad als open water zijn dus ook aanwezig.

Tijdens reizen kun je doormiddel van vijf satellietpositioneringssystemen nauwkeurig je positie in de gaten houden en hoef je niet bang te zijn dat je verdwaalt. Je smartwatch meet continue (dus ook op reis) je hartslag, saturatie en (abnormale) stresslevels en biedt je eventueel ademhalingsoefeningen aan. 

Wist je dat goede nachtrust net zo belangrijk is voor je gezondheid als goed bewegen? Ook hier heeft Amazfit aan gedacht, houdt dus je smartphone om wanneer je slaapt en laat al je slaapfasen analyseren. Persoonlijk zou ik niet te veel doorslaan in het gebruik van alle functies en analyses, een vriend van me kreeg er alleen maar stress door eigenlijk. Zo is er namelijk ook nog voor ‘vrouwen mét baarmoeders’ zoals we dat tegenwoordig noemen hahaha een menstruatie of vruchtbaarheid tracker. Wil je nog meer weten? Houdt dan je PAI-score wekelijks in de gaten, maar hier haak ik dan wel af.

Conclusie

Met de aanwezigheid van Alexa heb je ook controle over je smarthome via je horloge en uiteraard krijg je ook telefoon meldingen van oneindig veel apps en kun je bijvoorbeeld je muziekspeler bedienen. Zoals je kunt lezen heb je dus voor net geen honderd euro de Amazfit GTS 4 mini en dus een smartwatch boordevol opties!

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Philips Monitors introduceert nieuwe USB-C docking-modellen met webcam

MediaMarkt lanceert nieuwe Europese merkcampagne Let’s Go!