“We kunnen het als grote retailer nu eenmaal niet maken om, in een tijd dat iedereen zich steeds meer bewust is van zijn energieconsumptie, de hele dag alle apparaten te laten branden,” aldus Raymond t Hart, Facilitair Manager. “Daarnaast is zuinig met energie omgaan natuurlijk ook uit kostenoogpunt belangrijk. Want net als iedereen voelt MediaMarkt het effect van de hoge energieprijzen.”
MediaMarkt verwacht dat klanten begrip zullen hebben voor de zichtbare gevolgen van de besparende maatregelen, al zal dit even wennen zijn. t Hart: “Onze winkels staan bekend om het grote assortiment aan elektronica, dat je zelf kunt ervaren in de winkels. Daaraan verandert helemaal niets. Maar niet alle apparaten zullen continue aanstaan. Als je producten met elkaar wilt vergelijken zetten we deze uiteraard met alle plezier voor je aan. Dus de verandering is minder groot dan die op het eerste gezicht lijkt. Een bezoek aan MediaMarkt blijft een belevenis.”
Bewust met energie omgaan past bij de duurzaamheidsambities van MediaMarkt, die onder meer tot uiting komen in het duurzaamheidslogo BetterWay. t Hart: “Dat logo gebruiken we voor producten die duurzaam geproduceerd en recyclebaar zijn, maar die ook voordeliger zijn wat betreft energieverbruik. Het is dan ook niet meer dan logisch dat we zelf ook bewust zuinig omgaan met ons energieverbruik in de winkels.” Consumenten die op zoek zijn naar een duurzame aankoop kunnen in de dichtstbijzijnde MediaMarkt vestiging terecht voor een deskundig advies.
Reacties
Loading…