in

71% van de gamers winkelt tijdens grote shoppingevenementen net zo hard als dat ze spelen

Gamers zijn gretige shoppers tijdens verkoopevenementen, zo blijkt uit een wereldwijd onderzoek van Kaspersky.

Het onderzoek laat zien dat 71 procent van de gamers tijdens grote shoppingevenementen zoveel mogelijk items koopt die op de wensenlijst staan. Daarnaast beschouwt een aanzienlijk deel deze evenementen als een uitgelezen kans om inkopen te doen, maar is er ook zeker ruimte voor spontane aankopen.

De wereldwijde markt voor videogames zal de komende jaren opvallend groeien, met een verwachte forse jaarlijkse groei van 9,3 procent tussen 2023 en 2028. Deze verwachte toename onderstreept de ongekende populariteit van videogames als vorm van entertainment over de hele wereld. Er wordt verwacht dat de wereldwijde markt voor videogames tegen 2028 zal groeien tot bijna 390 miljard dollar. Het Kaspersky-onderzoek toont ook aan dat gamers net zo gepassioneerd zijn over winkelen als ieder ander.

Shoppingevenementen zijn geliefd

Uit het onderzoek blijkt dat de meeste gamefans geen kans voorbij laten gaan om hun gaming setup te verbeteren tijdens grote shoppingevenementen. 65 procent stelt alerts in voor de release van nieuwe items zoals games, upgrades of apparatuur, zodat ze direct aankopen kunnen doen. Het belang van koopjesfestijnen zoals Black Friday en Cyber Monday voor gameliefhebbers is duidelijk, gezien 74 procent deze momenten zeer of zelfs extreem belangrijk vinden voor het verkrijgen van nieuwe items. Hoewel 31 procent van de gamers, vooral degenen die 21 uur of meer per week gamen, geneigd is om items te kopen zodra ze beschikbaar zijn, wacht een aanzienlijke 69 procent van de gamers strategisch zelfs op deze grote verkoopdagen om noodzakelijke aankopen te doen.

Interessant genoeg leidt de uitverkoop vaak tot spontane aankopen. Ongeacht het aanvankelijke voornemen om niks te kopen, koopt 53 procent van de gamers toch iets voor hun systeem. Zelfs met een zorgvuldige planning van de uitgaven kunnen de meeste gamers het dus niet laten om tijdens de stormloop iets anders te kopen.

Verschillende betaalmethoden

Om de perfecte gaming setup te bereiken, staan gamers open voor het gebruik van verschillende betaalmethoden, waaronder cryptocurrency. Een opmerkelijke 57 procent van de gamers vindt het prima om met cryptocurrency te betalen, wat bijna gelijk is aan transacties in fysieke winkels (56%). Onder fanatieke gamers (degenen die meer dan 21 uur per week spelen) ligt de voorkeur voor transacties in digitale valuta hoger. Daar gaat het om twee derde (63%).

“We weten dat shoppingevenementen niet alleen populair zijn bij consumenten, en specifiek gamers, om hun slag te slaan, maar ook bij cybercriminelen. Zeker omdat blijkt dat gamers het prima vinden om te betalen in cryptocurrency, is het van belang om goed op te letten tijdens het doen van aankopen. Je moet er altijd waakzaam op zijn dat aanbiedingen die te mooi lijken om waar te zijn, dat ook daadwerkelijk kunnen zijn. Een beveiligingsoplossing die bescherming biedt bij online betalingen en controleert op datalekken, kan ervoor zorgen dat je ook tijdens deze koopjesfestijnen met een gerust hart je inkopen kan doen.”, zegt Tim de Groot, General Manager, Benelux, Nordics en UK bij Kaspersky.

Het volledige rapport ‘The Super Sale Game: who’s the winner? A study on how we shop and play’ is beschikbaar via deze link.

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

DigiTest: Razer BlackWidow V4 Pro review

JBL’s Smart Charging Case wordt uitgebreid naar de JBL Live TWS 3-serie