DigiGames: reviews & trailers april

Age of Empires: Definitive Edition, Scribblenauts Showdown, Burnout Paradise Remastered & Far Cry 5! Volgens ons hoeven we hier nix aan toe te voegen…

Age of Empires: Definitive Edition

Herleef de geschiedenis! Vandaag is een spannende dag voor ons bij Microsoft. We vieren de rijke geschiedenis van Age of Empires met de wereldwijde release van Age of Empires: Definitive Edition voor pc’s met Windows 10.
Age of Empires: Definitive Edition wordt speciaal uitgegeven als eerbetoon aan alle pc-fans van RTS-games (Real Time Strategy). Met de Definitive Edition keer je terug naar de oorspronkelijke Age of Empires, inclusief de uitbreiding Rise of Rome met maar liefst 10 campagnes en 16 beschavingen om te verkennen. De Definitive Edition is volledig geremasterd en voorzien van prachtige nieuwe graphics met 4K-resolutie. Geniet van de verbluffende orkestrale soundtrack, indrukwekkende gameplay-verbeteringen en nieuwe verhaallijnen. De game biedt ook Xbox Live-ondersteuning voor multiplayer en achievements. Ervaar het originele Age of Empires-gevoel, maar dan beter dan ooit.

Platform: PC
Review: pu.nl

Scribblenauts Showdown

Tot vier spelers kunnen hun fantasie de vrije loop laten op weg naar de overwinning in de showdown-modus en hun tegenstanders te slim af te zijn met gebruik van Scribblenauts™ Showdowns uitgebreide woordenboek. Met meer dan vijfendertigduizend woorden kan bijna elk object worden opgeroepen wanneer spelers strijden op een kaart in de stijl van een bordspel met meer dan vijfentwintig mini games. ‘Woordige’ games vereisen je verbeelding om het beste object of personage te gebruiken in verschillende scenario’s, terwijl ‘snelle’ games spelers uitdagen om tegen alkaar te racen, om zo een verscheidenheid aan humoristische uitdagingen te voltooien. Door je speelkaarten slim in te zetten en strategieën te ontwikkelen tijdens de showdown-modus, is ieder spel onvoorspelbaar, waardoor je tot het einde plezier zult beleven.

Platforms: Nintendo Switch, PS4 en Xbox One
Review: xgn.nl

Burnout Paradise Remastered

Het is tijd om opnieuw de straten onveilig te maken en anarchie op 4 wielen te verspreiden met Burnout Paradise Remastered, dat vanaf vandaag wereldwijd verkrijgbaar is. Spelers worden teruggevoerd naar de wereld van Paradise City om de show te stelen op de ultieme racebaan, bestaande uit drukke straten en wilde bergwegen. Deze remaster bevat DLC van de Year of Paradise, inclusief de Big Surf Island-update, op gedetailleerde wijze tot leven gebracht en klaar voor de sloop in 4K op de PlayStation®4 Pro en Xbox One X.

Platforms: PC, Xbox One en PS4
Review: pu.nl

Far Cry 5

Far Cry 5, het nieuwste deel in de populaire videogameserie, is binnen één week de bestverkopende game van 2018*. Niet alleen dat, maar Far Cry 5 is tevens de snelst verkopende Far Cry-game ooit. De game wordt daarnaast met open armen ontvangen door zowel fans van de serie als nieuwkomers. “Dat de exemplaren over de toonbank vliegen is één ding, maar dat de spelers zo enthousiast over Far Cry 5 zijn, is voor ons het allerbelangrijkste”, aldus drs. Marcel Keij, marketingdirecteur Ubisoft Benelux.
Far Cry 5 is de eerste game in de serie die plaatsvindt in Amerika en biedt spelers complete vrijheid om als nieuwe junior-sheriff van het fictieve Hope County in Montana de serene en tevens knotsgekke wereld te ontdekken. Spelers merken dat hun aankomst in het stadje een stille coup door de fanatieke cultus, Project at Eden’s Gate, versnelt en een gewelddadige overname van Hope County in gang zet. Belegerd en afgesloten van de rest van de wereld, vormen spelers samen met de inwoners van Hope County het Verzet.

Platforms: PC, Xbox One en PS4
Review: pu.nl