in

Insights online verkopen tijdens feestdagen Google

Met Black Friday, Cyber Monday en de feestdagen in aantocht wordt het tijd voor retailers om te beginnen met het klaarmaken van de website en het opzetten van online campagnes.

In 2018 vond 56% van de aankopen online plaats en geschat wordt dat dit aantal nog groeit, dus is het belangrijk voor retailers om zich te onderscheiden tussen alle andere aanbieders. Mogelijk zijn onderstaande tips en data van Google interessante achtergrondinformatie om deze trends te duiden.

Om bedrijven hiermee te helpen heeft Google een ‘Playbook’ gemaakt met tips om het meeste uit online campagnes te halen en sales te stimuleren. Zie hieronder een aantal statistieken en tips die in het ‘Retail Playbook’ te vinden zijn:

  • Breid je productassortiment uit met concurrerende prijzen
    • Krijg inzicht in de vraag naar producten die je nog niet op voorraad hebt met het rapport Productsuggesties. Hier kan je de producten zien die het populairst zijn in Shopping-advertenties waar u niet voor adverteert, waardoor je beter kan bepalen welke producten aan je voorraad toegevoegd moeten worden. Bekijk ook de statistische gegevens voor prijsvergelijking, dan weet je gelijk welke prijzen je hiervoor kan vragen.
  • Toon producten op verschillende Google-platforms
    • Het is mogelijk om je volledige voorraad in het Merchant Center in te voeren zodat je producten in aanmerking komen voor weergave via Surfaces across Google. Op deze manier kunnen mensen informatie over je producten vinden via verschillende contactpunten op Google, zoals Google Afbeelding of Google Zoeken.
  • Creëer een moeiteloos mobiel winkeltraject
    • Aangezien meer dan de helft van de feestinkopen tegenwoordig online worden gedaan is het van groot belang dat de klant een moeiteloos winkeltraject kan doorlopen. Het blijkt dat een vertraging van een seconde bij het laden op mobiele apparaten de conversie wel tot 20% kan beïnvloeden. Zorg er dus voor dat pagina’s sneller laden, verwijder pop-ups of andere interstitials en vermijd obstakels die het bezoekers moeilijk maken om aankopen te doen.
  • Bouw naamsbekendheid en productbekendheid op voor bredere zoekopdrachten
    • Breng uw merk en producten eerder in het aankooptraject onder de aandacht met behulp van Shopping-showcaseadvertenties. Hiermee kan je mensen helpen om je merk en producten te ontdekken en te verkennen. Het is mogelijk om gerelateerde producten te groeperen en te presenteren om je merk te introduceren. Door middel van deze advertenties kunnen gebruikers bepalen waar ze willen kopen wanneer ze zoeken naar algemenere termen zoals ‘rugzakken’ of ‘meubels’.
  • Gebruik video’s om kopers te inspireren, iets te leren en ze voor u te winnen
    • Video’s zijn niet meer weg te denken als het gaat om het promoten van producten. Upload video’s van bijvoorbeeld een rondleiding door de winkel, een productdemo of cadeautips voor de feestdagen om kopers voor je te winnen. Kijkers direct naar je producten leiden? Gebruik dan Shopping-campagnes van het type ‘Winkelen met Trueview’ van YouTube.
  • Identificeer je meest waardevolle klanten
    • Maak en test doelgroeplijsten om doelgroepsegmenten met een hoog conversiepercentage te ontdekken. Deze lijsten kan je later weer gebruiken om nieuwe klanten te winnen tijdens de drukke periode rond de feestdagen.
  • Maximaliseer de relevantie van tekstadvertenties om meer klanten te bereiken
    • Blijf je advertenties testen om te zien welke boodschap het beste werkt bij de doelgroep. Google heeft hiervoor een aantal tips op een rijtje gezet.
  • Breng unieke aanbiedingen en promoties onder de aandacht
  • Maak van nieuwe klanten terugkerende klanten
    • Gebruik remarketinglijsten en Klantenmatch om opnieuw in contact te komen met je klanten en ze over te halen om een aankoop te doen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

YouTube gamer Yarasky ontvangt tijdens DreamHack Rotterdam eerste LG G8XThinQ met Dual Screen

JMango360 introduceert Progressive Web Apps-oplossing voor Magento-gebruikers