in

KPN en Samsung lanceren Hollandse meesterwerken Rijksmuseum op Galaxy smartphones

KPN en Samsung gaan vanaf vandaag een exclusieve samenwerking aan voor de Galaxy S9(+) en Note9 om het cultureel erfgoed van Nederland toegankelijker te maken op een moderne manier.

Om direct toegang te krijgen tot de meesterwerken uit de collectie van het Rijksmuseum, sluit je via KPN een abonnement af met de Galaxy S9(+) of Note9, waarna je een voucher ontvangt. Daarmee ontvang je een eigen smartcover met de wereldberoemde Nachtwacht van Rembrandt en kun je een gratis bezoek brengen aan het museum. Daarnaast ontvang je nóg een cover die je kunt laten bedrukken met je eigen meesterwerk.

“Het Rijksmuseum heeft een prachtige collectie als het gaat om Nederlandse kunst en geschiedenis”

Met de smartcover verandert de complete ervaring van de smartphone, van het thema en Always On Display tot de Samsung app-iconen. Tegelijkertijd wordt de Rijks App op je smartphone geïnstalleerd met daarin Rijksstudio en heb je keuze uit maar liefst 600.000 kunstwerken uit de Rijksmuseumcollectie als achtergrond. De beelden van de meesterwerken kun je rechtenvrij gebruiken en aan collecties toevoegen.

“Het Rijksmuseum heeft een prachtige collectie als het gaat om Nederlandse kunst en geschiedenis”, zegt Gerben van Walt Meijer, Marketing Manager Mobile van Samsung Nederland. “Iedereen kent wel de Nachtwacht, maar het Rijksmuseum heeft nog veel meer. Met deze samenwerking maken we de grootse collectie toegankelijker via onze smartphones en willen we meer mensen laten genieten van de meesterwerken.”

“We zijn trots op deze samenwerking tussen Samsung en KPN”, zegt Francine Hijmans, Manager Sponsoring van Het Rijksmuseum. “Niet alleen werken we via onze hoofdsponsor KPN op een unieke manier samen met Samsung dat een nieuwe innovatie in mobiel design mogelijk maakt. Ook brengen we onze collectie dichter bij de mensen en maken we kunst toegankelijk voor een jonger publiek.”

Naast een voucher voor een smartcover en een zelf te ontwerpen cover ontvangen KPN-klanten die een abonnement met een Galaxy S9(+) of Note9 aanschaffen twee tickets voor het Rijksmuseum. De actie loopt tot en met 4 november 2018.

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Sony introduceert XB01 draadloze speakers in zeer opvallende kleuren

OnePlus kondigt volledig nieuwe USB-C Bullets aan bij lancering volgende smartphone