in

MediaMarkt Nederland stelt Chief Digital Officer aan

Ken Fontijn (37) treedt per direct bij MediaMarkt in dienst als Chief Digital Officer (CDO). Deze nieuwe boardfunctie illustreert de ambitie van het bedrijf op de digitale transformatie en online groei.

MediaMarkt zet al enige jaren met succes in op een strategie waarin fysieke winkels en online elkaar versterken. De benoeming van Fontijn is een nieuwe mijlpaal in deze koers. “Om marktleider te blijven, moet je bereid zijn om doorlopend te veranderen,” aldus Arnold Sporrel, CEO bij MediaMarkt Nederland. “Met deze nieuwe rol in onze organisatie onderstrepen we dat.”

“Om marktleider te blijven, moet je bereid zijn om doorlopend te veranderen,”

Fontijn verdiende zijn sporen onder meer bij Coolblue. In zijn laatste functie was hij General Manager Benelux bij Zalando in Berlijn. Met Fontijn als CDO brengt MediaMarkt de verantwoordelijkheden voor marketing, klanttevredenheid, e-commerce en data analytics onder in één functie.

“MediaMarkt is op een digitale missie en ik verheug me erop om die missie tot een succes te maken,” aldus Fontijn.

Directie Nederland

Met de uitbreiding van Ken Fontijn, is de Nederlandse directie compleet. Deze bestaat uit Arnold Sporrel, CEO/COO, Patrick van der Linden, CPO, Ken Fontijn, CDO en Michael Söhlke, CFO.

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Logitech G introduceert nieuwe Wireless Gaming Mouse

Stijlvol en krachtig: limited edition OnePlus 6 Silk White vanaf 5 juni verkrijgbaar