in

Nederlanders bezuinigen qua abonnementen het snelst op televisie

“Dit ga je in positieve zin echt wel merken” – 90% van de Nederlanders kijkt kritisch naar prijzen van abonnementen nu alles duurder wordt. Dit komt naar voren uit onderzoek van Prijsvergelijken.nl. Waar het snelst op bezuinigd wordt? Dat is het abonnement op televisie.

Bijna een op de drie zegt hun traditionele televisie-abonnement te stoppen als er bezuinigd moet worden, blijkt uit het onderzoek. Ruim een kwart van de respondenten zegt de video streamingdiensten als eerst te stoppen, mocht dit nodig zijn. Muziekdiensten zoals Spotify volgen op de derde plek.

Lager bijstellen abonnement

De grootste reden voor het opzeggen is het te weinig gebruik maken van een bepaalde dienst. 70% van de Nederlanders zou een abonnement opzeggen als de dienst niet tot weinig in gebruik is. 24% kijkt liever naar andere oplossingen, zoals het lager bijstellen van het desbetreffende abonnement. Besparen op het internet? 89% zou overstappen naar een andere provider als het goedkoper was.

Ondanks dat alles duurder wordt, blijven internet- en tv-providers stunten met hun prijzen om nieuwe abonnees te lokken. Suzanne van Steenbergen van Prijsvergelijken.nl ziet dat het ‘gevecht’ om de tv- en internetgebruikers gaande is. “Bij sommige providers krijg je nu zelfs flinke kortingen tijdens de eerste zes maanden van je abonnement. Dit ga je in positieve zin echt wel merken in de portemonnee als je overstapt.”

Het juiste moment

Van Steenbergen raadt dan ook aan om elk jaar over te stappen van provider. Dit levert namelijk flinke korting op. “Blijf om je heen kijken”, zegt Van Steenbergen. “Zeker wanneer je al lang bij dezelfde provider zit, kijk eens wat hetzelfde abonnement bij een andere provider kost. Grote kans dat deze mede door de korting voor nieuwe abonnees goedkoper is. En wil je bij je huidige provider blijven? Pak je telefoon en misschien kun je korting afdwingen omdat je al jarenlang klant bent. Vaak is er voor vaste klanten wel iets mogelijk.”

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Strategisch partnership MediaMarkt en Hisense TV

KPN zet vol in op versnelde energiebesparing