Oppo Reno6 Pro 5G review

Weer een nieuwe launch van Oppo. Dit keer testte wij de Reno6 Pro 5G. De nieuwe krachtpatser van Oppo, voorzien van ColosOS v11.3 (12 is verkrijgbaar H1 2022), 12 GB RAM geheugen + 3 GB gratis, 256 GB opslag (niet uitbreidbaar), en de Qualcomm Snapdragon 870 Octa-core processor.

Ook deze is weer in een aantal opzichten een verbeterde versie van onze vorige DigiTest, Oppo Find X3 Neo. De Pro versie is de grotere broer van de ‘standaard’ versie die een rechte afwerking heeft (zoals de iPhone 12). Het design van de Pro is als de vorige modellen, rond, houdt fijn vast en is in twee kleuren beschikbaar. Door het hoge contrast van het Amoled scherm en de afgeronde randen heeft de Pro een fijne kijkhoek. Met de twee modellen die nogal verschillen van prijs (499 om 799 voor de Pro) heeft de consument wel de keuze uit twee compleet verschillende toestellen.

De telefoons van Oppo worden standaard geleverd met een protectiefolie en hoesje. Persoonlijk ben ik geen fan van hoesjes en daarom adviseer ik OPPO een dunnere screenprotector te leveren. De randen van het plastic zijn vrij hard als je eroverheen swiped.

Qualcomm Snapdragon 870

Een krachtig beestje, maar minder dan de vorige generatie waar Oppo de absolute topper 888 chipset in heeft zitten, wat voor de multi-taskers onder ons prettig is. Het kan veel tegelijk aan en zo zijn zware en hoogwaardige games zijn een eitje voor deze telefoon.

Bokeh Flare Portrait Video

Tegenwoordig is de fotoportret modus niet meer weg te denken uit de smartphone. De camera vervaagd de achtergrond terwijl de persoon scherp is. Ik verwachte vooraf veel van de Bokeh Flare Portrait modus, die hetzelfde doet, alleen dan filmend. En hij maakt het waar, het is fantastisch om te filmen terwijl de achtergrond verdwijnt. Zowel lopend als rennend maak je in deze modus scherpe video’s. Focus daarentegen is lastig omdat de camera vaak wordt scherp gesteld, wat nadelig is als er objecten/ mensen voor hetgeen je aan het filmen bent verschijnen. De intensiteit van Bokeh kun je aanpassen. Oppo zet deze standaard op 60%. Hoe hoger, hoe vager de achtergrond.

65W SuperVOOC 2.0

Door het spelen van zware games en filmen met AI Highlight video & Live HDR gaat de batterij uiteraard wat sneller leeg dan wanneer je de telefoon gebruikt om te surfen, bellen en appen. Bij intensief gebruik kon ik de Reno 6 Pro een goede dag gebruiken. Zoals al met eerdere toestellen wordt de Reno 6 Pro geleverd met een SuperVOOC 2.0 charger waardoor de telefoon weer volledig is opgeladen in 35 minuten.

Reno6 Pro Gift Pack

Op de redactie ontvingen wij naast de Reno6 Pro ook een Gift Pack voorzien van een additioneel matzwart hoesje met OPPO signing, de Enco X earphones en de Band Style (niet meegenomen in deze test).

De Reno 6 Pro In combinatie met de Enco X (lees hier de test van de Enco Air) by Dynaudio geniet je van kraakheldere muziek. Max ruisonderdrukking en transparantie zijn voorgeprogrammeerd. Je merkt geen verschil tussen de verschillende programma’s totdat je buiten gaat staan op een drukke weg, dan ineens hoor je dat de noise-cancelling wel aanwezig is. Tip; zorg wel dat je de juiste oor fitting hebt. Standaard meegeleverd zijn small, medium en large oorkussens.

CAP: Reno 6 Pro 5G – 799 euro | Reno 6 – 499 euro

OPPO-combideals

Vanaf 9 september tot en met 10 oktober biedt OPPO verschillende combideals aan bij aankoop van een toestel binnen de OPPO Reno6 Series. Consumenten krijgen tot €278 aan gratis gadgets cadeau: