in

Retail klaar voor de feestdagen

Drie manieren waarop online retailers het inlogproces kunnen gebruiken om een betere en veiligere online shopervaring te bieden – Na het drukste online winkelseizoen ooit in 2020, heeft dit jaar de potentie om nog drukker te worden voor online retailers.

Het inlog- en aanmeldproces kan retailers helpen om te profiteren van de groeiende vraag naar e-commerce. Maar welke factoren maken hier het verschil tussen het verwelkomen van een nieuwe klant en het verliezen van een potentiële of bestaande klant?

Ondersteund door de uitkomsten van Auth0’s recente onderzoek zijn hier drie tips voor retailers die op zoek zijn naar het stimuleren van omzet, merkloyaliteit en terugkeer van klanten:

  1. Ken uw klant (vooral hun inlog-voorkeuren): Het inlog- en aanmeldproces lijkt misschien onbelangrijk, maar de aangeboden opties kunnen de onboarding en retentie van klanten maken of breken. Meer dan een derde van de Nederlandse consumenten (37%) is eerder geneigd zich aan te melden bij een app als ze wachtwoordloos kunnen inloggen; slechts 19% van de bedrijven biedt dit aan.
  2. Maak inloggen snel en eenvoudig: Het inlog- en aanmeldproces mag geen obstakel zijn, en online retailers, die het mogelijk maken voor klanten om snel in te loggen, bevorderen nieuwe en terugkerende omzet. Desondanks schat 35% van de Nederlandse IT-managers dat het tussen de één en drie minuten duurt voor nieuwe klanten om in te loggen op hun dienst, en maar liefst 23% zegt dat het terugkerende klanten een minuut of langer kost om in te loggen.
  3. Laat zien dat gegevensbescherming een prioriteit is: Niets verpest de feestvreugde sneller dan wanneer je gebruikersaccount gestolen is en jouw persoonlijke gegevens op straat liggen. Bijna alle (94%) consumenten verwachten dat bedrijven hun persoonlijke informatie veilig bewaren. Retailers die hun beveiliging opvoeren bij verdachte inlogpogingen geven een positief signaal af aan hun klanten.

Vincent van Boxtel, Strategic Account Executive bij Auth0: “Identiteit, of het inlogproces, is waar klantervaring, veiligheid en privacy samenkomen. Het is dus van cruciaal belang om dit centraal te stellen in de strategie van online retailers nu we op weg zijn naar een nieuwe record in online winkelen. Ons onderzoek toont aan dat retailers een enorme kans hebben om het aantal aanmeldingen te verhogen en het aantal afhakers te verminderen door aandacht te besteden aan de identiteitservaringen die hun klanten willen. Een veilig en eenvoudig inlogproces zou net datgene kunnen zijn waarmee hun merk zich dit seizoen onderscheidt van de concurrent.”

Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Kwart Nederlanders viert Kerst en Sinterklaas liefst zonder cadeaus

Strengere coronamaatregelen doen thuiswerkverkeer met één derde toenemen