in

Slechts 19 procent van de Nederlanders bereid te betalen voor duurzame levering pakketjes

Bijna negentig procent zou wel langer willen wachten op duurzame levering – Slechts negentien procent van de Nederlanders is bereid om extra te betalen voor een duurzame* levering van een online bestelling.

Dat blijkt uit een onderzoek van Multiscope in opdracht van Trusted Shops onder ruim 1.000 Nederlanders. Een opvallend resultaat volgens het webshopkeurmerk aangezien duurzaamheid bij veel bedrijven en onder consumenten een hot topic is. Zo bleek begin september dat mensen zich zorgen maken over het milieu en dat men steeds minder vlees eet en plastic flesjes koopt.

Consumenten vertrouwen er waarschijnlijk op dat webwinkels dit soort zaken intern regelen en hier niets extra’s voor rekenen

Van de mensen die bereid zijn om te betalen voor een duurzame levering zou een kwart maar liefst €4,95 extra betalen. Echter, toont het onderzoek ook aan dat 71 procent van de Nederlanders wel kiest voor een duurzame levering als daar geen extra kosten aan verbonden zijn.

Een dag langer wachten

Ondanks dat slechts negentien procent van de Nederlanders bereid is om te betalen voor een duurzame levering, wil men wel langer wachten op een pakketje dat duurzaam wordt geleverd. In totaal zou 86 procent van de ondervraagden bereid zijn om langer te wachten op hun online bestelling. Meer dan een kwart (29%) zou een dag langer wachten en 25 procent is bereid om twee dagen langer te wachten. De rest van de ondervraagden zou zelfs nog langer wachten op een online bestelling.

Nieuwe samenwerkingen aangaan

Volgens Tim Heinen, Country Manager Benelux bij Trusted Shops, is het enerzijds opvallend dat een minderheid van de Nederlanders bereid is om te betalen voor een duurzame levering, maar anderzijds ook begrijpelijk. “Consumenten vertrouwen er waarschijnlijk op dat webwinkels dit soort zaken intern regelen en hier niets extra’s voor rekenen.”

“Duurzaamheid is een steeds belangrijker thema, ook in de online retail. Ik verwacht daarom dat steeds meer Nederlanders het belangrijk vinden om te weten welke weg een pakketje aflegt en hoe duurzaam dit verloopt”, vervolgt Heinen. “Daarom zou ik webshops aanraden hieraan ook aandacht te besteden op hun website. Mijn advies voor webwinkels is om te kijken wat voor stappen er kunnen worden gezet op het gebied van duurzaamheid. Kijk bijvoorbeeld eens naar nieuwe samenwerkingen met bezorgbedrijven. Sommige partijen bezorgen alleen nog maar op de fiets of met een elektrisch voertuig, wat vaak goedkoper is en natuurlijk voor minder CO2-uitstoot zorgt.”

*Met duurzaam bedoelen we in dit onderzoek dat er zo min mogelijk CO2 wordt uitgestoten tijdens de levering van een online bestelling.

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Darren Phelps benoemd tot Vice President of Business Sales bij Epson Europe

Nieuwe strategie biedt kansen voor branded content voor de online vijftigplusser