in

‘Stimuleer gebruik van pinpas’

De Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen is gestart met een campagne om pinnen nog verder ingevoerd te krijgen. Het voordeel van pinnen is dat klanten altijd geld bij zich hebben (meer dan gemiddeld in de portemonnee zit in elk geval) en dus ook impulsaankopen eerder doen. Voor de winkelier is het ook veiliger om minder geld in de kassala te hebben.

Steeds meer consumenten gaan de deur uit zonder te controleren of ze wel genoeg geld bij zich hebben. Ze hebben immers een betaalpas bij zich en je kunt bijna overal pinnen. Komen ze in een zaak waar niet gepind kan worden, dan beperken ze zich tot aankopen waarvoor ze het geld op zak hebben of lopen weg. Veel consumenten denken zo. Pinnen is makkelijker. Klanten hoeven niet iedere keer geld te zoeken en hebben geen dikke portemonnee vol (klein)geld. Dit is wel zo veilig.

Voor ondernemers is het daarom belangrijk dat er ook bij hen in de zaak gepind kan worden en dat er geen drempels voor het pinnen op worden geworpen. Sterker nog: pinnen is duidelijk in het voordeel van ondernemers en zij doen er goed aan het pinnen bij hun klanten te stimuleren. Niet alleen als service naar de klant, maar ook in hun eigen belang. Communicatiemateriaal waarin de voordelen voor de ondernemer uitgebreid worden toegelicht, kunnen gratis besteld worden op www.pinnenzakelijk.nl.

‘The lost tapes’ van Jackass

Sony presenteert Catch-up TV