in

Vernieuwde certificering: Konftel versterkt bewustwording klimaatneutraal produceren

“Vergaderen met een zuiver klimaatgeweten” zet opnieuw een stap vooruit – In een tijdperk van flexibel werken met een enorme vraag naar hardware voor (online) vergaderen en samenwerking, is volgens Konftel, de pionier op het gebied van vergaderapparatuur, bescherming van onze planeet even belangrijk als het met elkaar verbinden van de wereld.

Het bedrijf verkreeg als eerste in de sector van de apparatuur voor samenwerking een officiële certificering als Klimaatneutraal. Dit certificaat is nu voor het tweede jaar op rij met succes verlengd.

De status Climate Neutral Certified betekent dat alle uitstoot van broeikasgassen is gecompenseerd, in alle aspecten van het bedrijf, van productie en productverpakking tot transport. Konftel blijft ook de impact bij de bron verlagen door een reeks aangekondigde nieuwe initiatieven.

Zowel bosbehoud, duurzame energie als technologieën om CO2 op te vangen, profiteren van de investeringen in wereldwijde CO2-kredieten. Bosbehoud in Zimbabwe, waterfiltratie in Cambodja en duurzame energie in India zijn enkele van de vele projecten die tot dusver door Konftel werden gesteund.

Trendsetter zijn is niets nieuws voor Konftel, volgens CMO Stefan Eriksson, die erop wijst dat het florerende bedrijf meer dan 30 jaar geleden als eerste een commerciële conferentietelefoon produceerde en verkocht. “Alles begon in een kelder in Zweden toen een bankdirecteur een conferentietelefoon op kantoor nodig had. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een van ‘s werelds grootste spelers als het gaat om endpoint-oplossingen voor samenwerking, waarmee we mensen dichter bij elkaar brengen.”

Konftel is voor het tweede achtereenvolgende jaar gecertificeerd volgens de Klimaatneutraal-norm

Bovendien: “Konftel is voor het tweede achtereenvolgende jaar gecertificeerd volgens de Klimaatneutraal-norm. Dit betekent dat wij al onze broeikasgasemissies compenseren en maatregelen nemen om die emissies zelfs nog verder te verminderen. De huidige hybride werktrends hebben geleid tot een explosieve groei in de verkoop van conferencing-apparatuur. Onze klanten kunnen dus met een “zuiver klimaatgeweten” bij Konftel kopen, in de wetenschap dat onze producten geen “footprint” achterlaten. Wij vinden dat ieder bedrijf klimaatneutraal zou moeten produceren. ”

Hij vervolgt: “Voor ons is het niet genoeg om alleen maar innovatieve technologie, apparatuur en ondersteuning te bieden die mensen helpt doeltreffender te communiceren. Wij moeten ook aandacht besteden aan onze eigen CO2-voetafdruk op een manier die anderen aanmoedigt hetzelfde te doen. Het voortouw nemen en een pioniersrol spelen zit nu eenmaal in ons DNA. Op al onze producten prijkt een Climate Neutral Certified-label – en daar zijn we terecht trots op.”

Konftel heeft een recordjaaromzet gegenereerd, met een groeiend portfolio van innovatieve video- en audioconferencingoplossingen. Ook de milieuvriendelijke aanpak van de onderneming – een ethos dat de hele organisatie uitstraalt – is hierbij een belangrijk aspect.

“Konftel en onze andere Climate Neutral-gecertificeerde merken gaan voorop in de wereldwijde overgang naar een netto-nul-economie door te doen wat iedereen meteen zou moeten doen: het meten, compenseren en verminderen van hun CO2-uitstoot,” zegt Climate Neutral CEO, Austin Whitman. “Ons label helpt consumenten deze merken te herkennen. Het is een herkenbaar en vertrouwd symbool dat alledaagse aankopen omzet in zinvolle positieve actie voor het klimaat.”

Naast de investering in haar CO2-kredietprogramma zal Konftel, zodra de pandemie voorbij is, de toekomstige zakenreizen van haar medewerkers blijven beperken. Het heeft alle plastic verpakkingen van kabels voor toebehoren vervangen door alternatieven op papierbasis.

Verder is toegezegd dat tegen eind 2021 alle auto’s van het bedrijf elektrisch zullen zijn. Konftel zal de verpakking voor alle leveringen die vanuit het hoofdkantoor worden verzonden, ‘klimaatoptimaal maken’. Dit omvat het vervangen van plastic noppenfolie door gerecycled papier, het minimaliseren van de afmetingen van dozen, het afstappen van plastic tape en het gebruik van thermische etiketten die minder energie verbruiken en minder afval genereren. Daarnaast zal Konftel de mogelijkheden onderzoeken om de energie-efficiëntie op zijn grootste productielocaties te verbeteren.

Stefan Eriksson benadrukt: “Wij merken dat dit van groot belang is voor onze klanten, onze partners en onze medewerkers. Wij hebben het tot een centraal streven van onze organisatie gemaakt, omdat het juist is om dat te doen. Het juiste vanuit commercieel oogpunt, maar ook vanuit milieu- en ethisch oogpunt.

Wij merken dat dit van groot belang is voor onze klanten, onze partners en onze medewerkers

“Wij krijgen vaak de vraag van klanten en kanaalpartners hoe we staan tegenover klimaatneutraliteit en wat we doen om onze CO2-voetafdruk te minimaliseren. Het onderwerp speelt – heel terecht – een grote rol in het aanbestedingsproces. Dat maakt onze investering in CO2-neutraliteit nog waardevoller en ons commercieel aanbod nog aantrekkelijker. Het is dus ook een nieuwe commerciële tool, daarover is geen twijfel mogelijk.”

Eriksson tot slot: “Als klanten bij ons kopen, weten ze dat ze zaken doen met een organisatie die geen CO2-voetafdruk heeft: nul netto-uitstoot. Dat is een intentieverklaring van formaat. De technologie die wij produceren past bij onze klimaatneutrale filosofie. Meer videoconferentie-gesprekken betekent minder auto- en treinreizen, minder vluchten, minder volle kantoren, minder verbruik van gas en elektriciteit. Twee strategieën die elkaar aanvullen. Wie kiest voor Konftel kan echt met een gerust klimaatgeweten vergaderen.”

Check ook onze Konftel Cam10 review.

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Uppo: Zeg pijn in de pols vaarwel!

Ga op in een sensationele muziekervaring