in

Welke advertentiemogelijkheden zijn er met Google?

Een aantal jaar geleden waren de zoekresultaten van Google heel simpel: je had de organische zoekresultaten en de betaalde zoekresultaten. Tegenwoordig heeft Google veel meer in zijn mars.

Zo kun je kiezen uit shopping-, video- en app-campagnes en ook campagnes via het Google Display Netwerk zijn heel populair bij ondernemers. In dit artikel leggen we de verschillen tussen deze advertenties uit, zodat jij weet welk advertentietype jij het beste kunt inzetten.

De advertentiemogelijkheden van Google

Dat er zo veel advertentiemogelijkheden voor jou als ondernemer zijn, is heel prettig. Er is namelijk altijd een advertentietype dat het beste past bij jouw onderneming en de producten of diensten die jij aanbiedt. Met Google Ads kun je namelijk van de ene op de andere dag een toppositie claimen en jouw product of dienst laten opvallen.

Welke Google advertentietypes zijn er?

Om het voor jou overzichtelijk te maken, hebben we de advertentietypes opgesomd met een korte beschrijving:

Tekstadvertenties:

Stel, iemand tikt in de zoekbalk in: ‘leren voetbal’, dan krijgt hij of zij een aantal zoekresultaten te zien. Boven- en onderaan de pagina vindt hij of zij dan een aantal advertenties. Het grote verschil met de organische zoekresultaten is dat er bij jouw pagina in dikgedrukte letters “advertentie” komt te staan. Dit zijn tekstadvertenties.

Beeldadvertenties:

Via deze Google advertentie promoot je op een visuele manier jouw dienst of product. Dit kunnen statische beelden of bewegende beelden (GIFjes) zijn.

Display Advertenties:

Het Display Netwerk van Google maakt het mogelijk om een bepaald product op meer dan een miljoen verschillende websites te laten verschijnen. Hiermee vergroot je dus je naamsbekendheid. Je bepaalt zelf op welke website jouw tekst-, beeld- of video-advertenties worden getoond.

App-advertenties:

Heeft jouw onderneming een app? Dan kun je deze promoten met app-advertenties. Met een link stuur je je doelgroep naar de game store van hun provider waar ze jouw app kunnen downloaden.

Video-advertenties:

Wil je je doelgroep overtuigen met een pakkende video? Dan kan deze als reclame getoond worden via het Google Display Netwerk op bijvoorbeeld YouTube, een partner van Google.

Shopping-productadvertenties:

Als een klant zoekt naar bijv. die ‘leren voetbal’ ziet hij naast de tekstadvertenties ook bovenaan de SERP een rij met gepromote producten staan. Hier staat een foto, prijs en link naar de desbetreffende webshop bij. Ideaal voor webshops!

Shopping-showcase advertenties:

Shopping-showcase advertenties gaan nog één stapje verder dan shopping-productadvertenties. Als er op de productadvertentie wordt geklikt, komt er een pop-up met extra informatie. Hierin worden ook gerelateerde producten uit jouw webshop getoond.

Alleen bellen-advertenties:

Wil je als ondernemer meer contact met een nieuwe, mogelijke klant? Met deze advertentie moedig je potentiële klanten aan om jou te bellen. Door op deze advertentie te klikken, wordt het gekoppelde nummer direct gebeld. Makkelijk voor jou én voor de klant.

Andere advertentiemogelijkheden

Wil je graag nog visueler adverteren? Ontdek dan ook eens de mogelijkheden van Pinterest marketing, door op dit platform te adverteren. Op Pinterest wordt de interesse van een consument gewekt aan het uiterste begin van zijn of haar customer journey. Dit geeft je de kans om de gebruiker al in een vroeg stadium te prikkelen voor een aankoop in de toekomst.

Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Waarom eigenlijk een desktop computer kopen?

DigiGames: COD Vanguard & FIFA 22