in

XGIMI behaalt succes op de Europese markt

De producent van de nieuwste generatie projectoren publiceert financiële verslag 2022 – XGIMI brengt vandaag zijn financiële verslag over 2022 uit.

Het bedrijf rapporteert een omzet van RMB 790 miljoen (ongeveer 104,6 miljoen euro) in buitenlandse markten, wat een stijging van ruim 82 procent op jaarbasis vertegenwoordigt. De totale omzet in 2022 bedraagt 4,22 miljard RMB (559,78 miljoen euro).

De rapportageperiode van 1 januari 2022 tot 31 december 2022 laat een omzetstijging van 82,04 procent in buitenlandse markten voor XGIMI zien. Dit is voornamelijk te danken aan het introduceren van producten en diensten op nieuwe markten en het vergroten van hun aanwezigheid op bestaande markten. Het bedrijf bereikt gebruikers via online B2C-platforms en werkt samen met lokale distributeurs, waardoor hun producten momenteel wereldwijde markten bestrijken. In 2022 bereikt XGIMI een doorbraak in de ontwikkeling van offline kanalen in Europa, wat bijdraagt aan de groei van de wereldwijde omzet van het bedrijf.

Snelle uitbreiding in buitenlandse markten

Tijdens de rapportageperiode draait XGIMI een totale buitenlandse omzet van 790 miljoen RMB (ongeveer 104,6 miljoen euro). XGIMI’s producten vinden voornamelijk afzet op regionale markten zoals Europa, Japan en de Verenigde Staten. Het bedrijf is nu ook actief op opkomende markten, zoals Australië en Zuid-Korea. Naast populaire online kanalen, zoals Amazon en Rakuten, zijn XGIMI-producten ook verkrijgbaar in de detailhandel in het buitenland, bijvoorbeeld bij Media Markt (Duitsland en Benelux), Saturn (Duitsland), BicCamera (Japan), TSUTAYA ELECTRICS Plus (Japan). In oktober 2022 opent het eerste geautoriseerde XGIMI-ervaringscentrum in Australië. Dezelfde maand opent de eerste shop-in-shop van het bedrijf in het boutique concept van Media Markt in Wenen. Wereldwijd bevindt XGIMI zich in een periode van snelle ontwikkeling.

Betere en gebruiksvriendelijke producten dankzij innovaties

XGIMI blijft innoveren, bijvoorbeeld met de Magic Lamp. Door de innovatieve combinatie van projectie en plafondlamp, biedt de Magic Lamp niet-verblindend licht, driedimensionale geluidskwaliteit en is altijd online. In 2022 neemt het bedrijf de Aladdin-business in Japan over. Volgens gegevens van het Japanse huishoudelijke apparaten Biz staat de Aladdin-serie (de Japanse versie van de Magic Lamp) sinds 2018 vijf jaar op rij op de eerste plaats in de verkoop van thuisprojectoren in Japan. De overname van de Aladdin-business versterkt de concurrentiepositie van het bedrijf op de Japanse markt.

Investering in R&D

XGIMI investeert aanzienlijk in R&D-activiteiten om nieuwe technologieën en producten te ontwikkelen. Het bedrijf doet onderzoek naar geavanceerde optische technologieën. Vorig jaar heeft XGIMI 377 miljoen RMB geïnvesteerd in R&D-kosten, wat een stijging van ruim 43 procent betekent in vergelijking met het voorgaande jaar. Het aandeel van R&D-kosten in de omzet is gestegen van bijna zeven procent in 2021 naar bijna 9 procent.

Internationale erkenning en prijzen

Het technologiecentrum van XGIMI is erkend als een van China’s ondernemingstechnologiecentra, die momenteel de invloedrijkste en hoogste niveaus van technologie-innovatieplatforms in het land vertegenwoordigen. Tijdens de verslagperiode hebben de producten en technologieën van het bedrijf ook internationale erkenning ontvangen. Zo ontvangt het bedrijf prijzen, zoals de Red Dot Award (voor XGIMI INUI), verschillende Visual Grand Prix van het Nippon Sound Element Publishing House (voor XGIMI AURA, HORIZON Pro, Halo+, popIn Aladdin 2 Plus en ISA – Intelligent Screen Adaption – technologie) en de EISA BEST PRODUCT AWARD 2022-2023 (voor AURA).

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Onderzoek Zendesk: Consumenten verwachten inzet van generatieve AI voor betere service-ervaring

Hoe online boekhouden kan bijdragen aan een efficiëntere bedrijfsvoering