in

YouTube Ads Leaderboard – 2021 Global Cannes Edition

YouTube heeft vandaag het YouTube Ads Leaderboard – 2021 Global Cannes Edition bekendgemaakt. Hierin worden de populairste videoadvertenties wereldwijd gehuldigd, voor de periode van 1 juni 2020 tot 30 mei 2021.

De top 10-advertenties geven ons een kijkje in wat consumenten over de hele wereld het belangrijkst vonden in deze uitdagende periode. De advertenties vertegenwoordigen wereldwijd meer dan 635 miljoen views.

  • Wereldwijd succes: De top vijf videoadvertenties zijn afkomstig uit Korea, Egypte, India, de VS en Zwitserland, wat laat zien dat succesvolle advertenties views krijgen van over de hele wereld.
  • De charme van beroemdheden: De lijst heeft dit jaar aardig wat star power. Zo doet Michael B. Jordan mee in Amazon’s Alexa hit, Robert DeNiro zoekt drama in My Switzerland samen met Roger Federer, BTS die Moeder Aarde liefheeft in de advertentie van Hyundai Motor Company en Nike die pronkt met de atletische superkrachten van Serena Williams, Lebron James en Cristiano Ronaldo.
  • Reizen: Nu consumenten vooruitkijken naar een wereld na de pandemie, staat reizen bovenaan de agenda, met Imagine Your Korea en My Switzerland.
  • Technologie: Amazon, Oppo en Apple zetten hun producten op de voorgrond en consumenten zochten deze merken op in tijden van onzekerheid.

Cannes YouTube Ads Leaderboard volleidge lijst, 1 juni 2020 tot 30 mei 2021:

  1. Hyundai x BTS | For the Earth 60 sec
    Merk: Hyundai Motor Company
    Mediabureau: Innocean Worldwide
    Creatief bureau: Innocean Worldwide
  2. Orange – Ramadan 2020
    Merk: Orange Egypt
    Mediabureau: UM – IPG
    Creatief bureau: Leo Burnett
  3. Amazon’s Big Game Commercial: Alexa’s Body
    Merk: Amazon
    Mediabureau: Rufus Global
    Creatief bureau: Lucky Generals
  4. OPPO F17 Pro – Diwali Edition | #BeTheLight To Spread The Light
    Merk: OPPO India
    Mediabureau: HYHK
    Creatief bureau: CCLAB
  5. You Can’t Stop Us | Nike
    Merk: Nike
    Mediabureau: Within
    Creatief bureau: Wieden + Kennedy
  6. LOST & CROWNED | A Clash Short Film
    Mediabureau: In-house
    Creatief bureau: Psyop (Animation Partner)
  7. No Drama.
    Merk: My Switzerland
    Mediabureau: SirMary
    Creatief bureau: SirMary
  8. Feel the Rhythm of KOREA: JEONJU
    Merk: Imagine Your Korea
    Media bureau: Incross
    Creatief bureau: Korea Press Foundation; HS Ad
  9. Introducing Apple Watch Series 6 – It Already Does That
    Merk: Apple India
    Mediabureau: —
    Creatief bureau: —
  10. #VilsHere — Launch Ad
    Merk: Vodafone Idea (Vi)
    Mediabureau Wavemaker India
    Creatief bureau: Ogilvy India

In het YouTube Ads Leaderboard worden de meest creatieve advertenties getoond die mensen willen bekijken. De advertenties worden bepaald door een algoritme dat rekening houdt met organische en betaalde weergaven, kijktijd en publieksretentie (hoeveel van een video is bekeken).

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

DigiTest: Razer Opus X review

Philips Momentum, ‘s werelds eerste monitor ontworpen voor Xbox