in ,

Nederlandse start-up Slide maakt gordijnen slim en haalt bijna 1 miljoen op

Investering geleid door Boris Veldhuijzen van Zanten en Edo van den Assem met vijftien andere angels en wordt gebruikt om productie en verkoop verder uit te breiden.

De Nederlandse start-up achter Slide, bedenker en producent van het smarthome product dat gordijnen slim maakt, krijgt een investering van bijna 1 miljoen euro om Slide naar de volgende groeifase te tillen.

Slide groeit sinds zijn introductie in 2020 via e-commerceplatformen als Coolblue en Bol.com waar het product gemiddeld 9 van de 10 sterren ontvangt en zeer weinig retours kent. Onlangs nam het bedrijf nog deel aan de Nederlandse Dragon’s Den maar een investering kwam uiteindelijk van zeventien business angels die gezamenlijk 950.000 euro toezegden. Slide gebruikt het kapitaal om productie en verkoop verder uit te breiden voor de Nederlandse markt. De investering moet ook helpen om op termijn te groeien in andere Europese markten. De razendsnel groeiende smarthome markt kent nog geen dominante partij op het gebied van slimme gordijnen.

Slide is een uitstekend en uniek product in een nog niet geclaimd segment van de snelgroeiende smarthome markt

Boris Veldhuijzen van Zanten, oprichter van The Next Web, bracht het bedrijf in contact met geïnteresseerde angels en besloot ook om zelf te investeren: “Dit is een van de eerste investeringen die ik zelf doe. Slide is een uitstekend en uniek product in een nog niet geclaimd segment van de snelgroeiende smarthome markt. Dit gecombineerd met de passie en intelligentie van oprichter Kaj Beetstra deed mij besluiten hier onderdeel van te willen zijn en in te stappen.”

Sinds de introductie in 2020 heeft het bedrijf een roerige tijd gekend

Oprichter Kaj Beetstra: “Sinds de introductie in 2020 heeft het bedrijf een roerige tijd gekend. Een eerdere investering werd op het laatste moment teruggetrokken, de pandemie had gevolgen voor de supply chain en een co-founder moest zich onverwacht terugtrekken uit het bedrijf. Dit zorgde voor een steile leercurve voor zowel mij persoonlijk als voor het bedrijf. Tegelijkertijd zag ik dat de productverkoop zonder enige marketinginspanning gestaag groeide. Dat geeft niet alleen vertrouwen in de kwaliteit van het product, maar ook in de potentie. Ik ben ontzettend blij dat er nu een groep angels is, die dat ook zo ziet en met geld en kennis hieraan mee werkt. Het is geweldig om met zo’n groep een nieuwe fase in te gaan en ‘mijn geesteskind’ te zien groeien. Uiteindelijk heb ik maar één missie: Zoveel mogelijk huishoudens het gemak, comfort en veilige gevoel van een slim gordijn laten ervaren.”

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

UltraGear line-up van LG

Kingston Digital lanceert nieuwste hardwareversleutelde USB-stick voor gegevensbeveiliging