Tijdens de BCC Energieweken die tot 31 oktober lopen toert een speciaal BCC Green Team door het land om consumenten praktische tips en inzicht te geven hoe zij zelf kunnen bijdragen aan een beter milieu en tegelijkertijd geld kunnen besparen. De Tour startte in Amsterdam en doet tot 31 oktober zestien steden in Nederland aan.
Volgens Annemarie de Raadt, MVO manager van BCC is het bedrijf de eerste retailer die expliciet communiceert hoe je van je CO2 af komt: ‘We merken wel dat consumenten iets aan energiebesparing willen doen vanwege de klimaatverandering, maar dat zij niet precies weten hoe. Tijdens de energieweken lichten we de consument voor, stimuleren we ze met behulp van speciale korting op energiezuinige apparaten en proberen we ze te laten overstappen op duurzaam opgewekte stroom. Feitelijk zeggen we hiermee dat energiebewuster leven heel makkelijk is en niet alleen goed voor de aarde is maar overduidelijk ook voor je portemonnee.’
Om consumenten hierop te wijzen zet BCC als campagnewapen ‘Bespaarvarkentjes’ in die recht geven op korting op energiezuinige apparaten. Daarbovenop ontvangen klanten gedurende de BCC Energieweken tot 150 euro extra korting op de aanschaf van energiezuinige ‘Groenestekker’-apparaten als ze kiezen voor groene stroom van Eneco. De prijs hiervan is dezelfde als van grijze stroom.