in

DigiGame: LEGO Star Wars: The Skywalker Saga review

LEGO® Star Wars™: The Skywalker Saga, van Warner Bros. Games, de nieuwste LEGO Star Wars™-titel, met alle negen films van de Skywalker-saga in één gloednieuw spel, heeft alle voorgaande lanceringen van LEGO-videogames overtroffen.

In de eerste twee weken zijn er wereldwijd 3.2 miljoen exemplaren van het spel verkocht. Het heeft de verkooprecords van alle platforms, regio’s, en edities overtroffen.  LEGO Star Wars: The Skywalker Saga werd op 5 april 2022 uitgebracht.

Eerste indruk van de Digitailing redactie:

Het is alweer een tijdje terug dat ik voor het eerst het kaartje van LEGO Star Wars: The Complete Saga in m’n DS deed, mijn ingangetje in de toen al grote Star Wars fandom. Elke dag na school lag m’n DS al klaar, en stopte ik alle tijd die ik ter beschikking had in dát spelletje. Eindeloos het internet afstruinen voor niet-bestaande Cheat Codes was ook een groot deel van de ervaring. Geen andere LEGO game kwam dichtbij dat magische gevoel van de oude LEGO Star Wars, totdat afgelopen maand LEGO Star Wars: The Skywalker Saga uitkwam. Het voelde weer heel even alsof ik in 2007 m’n DS opstartte om The Complete Saga te spelen.

De werelden zijn tot de nok gevuld met humoristische interacties, typische LEGO puzzels, dingen om te verzamelen

LEGO Star Wars: The Skywalker Saga heeft de ideeën en concepten van de oude game gepakt en omgevormd tot een open-world ervaring, die zich goed weet te houden aan de magie van zijn voorganger. Er is een ongelofelijke hoeveelheid content, wat op het begin overweldigend overkomt, maar je keer op keer laat terugkomen voor meer. De werelden zijn tot de nok gevuld met humoristische interacties, typische LEGO puzzels, dingen om te verzamelen, en dat allemaal in iconische plekken en momenten uit de films. Het is een van die games die je elke dag uren achter elkaar kan spelen, en je er nog steeds geen genoeg van kan krijgen. Zeker een aanrader als je het mij vraagt!

• Platforms: voor Xbox Series X|S, Xbox One, PlayStation 5® (PS5™), PlayStation®4 (PS4™), Nintendo Switch™ en pc.
  • Uitgebreide review: pu.nl