in

MediaMarkt Alphen aan den Rijn opent vernieuwde winkel op feestelijke wijze

Slim ingerichte winkel met meer aanbod en services – Op zondag 2 juni vond de feestelijke en officiële heropening plaats van MediaMarkt Alphen aan den Rijn. De vernieuwde winkel is slim ingericht en speelt – in de vorm van een totaaloplossing – beter in op de behoefte van de klant.

Dit betekent dat je naast de nieuwste producten bij MediaMarkt terecht kunt voor diverse services. Zo kun je onder andere je scherm laten repareren, data laten overzetten naar je nieuwe toestel, je televisie laten kalibreren voor de beste beeldkwaliteit en via ‘online pick up’ snel je online aankoop ophalen in de winkel. André van de Weteringh, Chief Customer Officer: “Klanten denken dat we verhuisd zijn naar een nieuw pand, maar dat is niet waar. Alleen de ingang is verplaatst. De
winkel is wel enorm veranderd, waardoor we onze klanten nu nog meer kunnen bieden. Door lagere schappen zien klanten bijvoorbeeld sneller waar bepaalde producten staan. Ook wordt ons team bijgeschoold, zodat we nog beter advies kunnen geven. Service staat bij ons voorop. We zijn trots op onze vernieuwde winkel en dat hebben we gevierd met het team en onze klanten.”

Service staat bij ons voorop. We zijn trots op onze vernieuwde winkel en dat hebben we gevierd met het team en onze klanten.”

Klantbeleving als uitgangspunt

Vorig jaar zette MediaMarkt Nederland een grote verandering in en stapte het over van een productgerichte naar een klantgerichte organisatie. Naar een organisatie die haar klanten een totaaloplossing biedt. Pim Kramer, Chief Operating Officer (COO): “Deze vernieuwde winkel is een goed voorbeeld van wat die verandering inhoudt. In al onze winkels moet de klant een optimale winkelervaring hebben, moet de aandacht van onze medewerkers uitsluitend gericht zijn op de klant. Hierover denken onze ‘Customer Experience-specialisten’ mee. Klantbeleving is ons nieuwe uitgangspunt. Wij willen klanten ont-zorgen, dat doen we in de vorm van een product met relevante aanvullende services. Denk aan een startklaar product, workshops over specifieke producten, het up-to-date houden van een aankoop of een directe reparatieservice.”

Trots op klantgericht team

MediaMarkt is een grote winkel. “Toch hebben we een hecht team”, vertelt André van de Weteringh. “Veel van onze collega’s komen uit Alphen aan den Rijn of omstreken. Hierdoor staan we midden in de samenleving en kennen we onze klanten goed. Klanten voelen zich thuis in onze winkel. Dat vind ik belangrijk. Met de verbeteringen die we hebben doorgevoerd
in de winkel, zal dat gevoel alleen nog maar versterkt worden. Ik ben ontzettend trots op het team en dat wat we met elkaar hebben opgebouwd.”

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Wereldwijde studie: 61% van de werknemers vindt dat duurzaamheid een verplicht onderdeel moet zijn voor moderne bedrijven

LG kondigt verkoop van ’s werelds eerste 8K OLED-TV aan