in

OnePlus blikt terug op mijlpalen 2021 en kijkt vooruit naar 2022

Never Settle. Dat is de boodschap van OnePlus, maar ook het persoonlijke motto van CEO Pete Lau.

In een blogpost op de website van het merk die vandaag online is gekomen, vertelt hij over de successen van 2021 en wat er op de planning staat voor OnePlus in de rest van 2022. Hieronder staan de belangrijkste punten uit zijn verhaal.

Het meest succesvolle OnePlus-jaar tot zover

2021 was het meest succesvolle jaar in de geschiedenis van het merk OnePlus, zowel op verkoopgebied als op dat van de OnePlus-gemeenschap.

Zo heeft OnePlus in 2021 wereldwijd 11 miljoen smartphones verscheept, het hoogste aantal ooit behaald. Daarnaast zijn er van de OnePlus Nord-smartphonelijn in totaal meer dan 10 miljoen exemplaren verkocht, een opmerkelijke prestatie voor een productlijn die pas in juli 2020 werd gelanceerd.

Ook het OnePlus Red Cable Club-lidmaatschapsprogramma (dat OnePlus-gebruikers extra voordelen biedt) heeft een ongelooflijke groei doorgemaakt. Die telt momenteel wereldwijd 20 miljoen leden.

2. De OnePlus 10 Pro 5 G en verdere groei in 2022

Naast een ongekend sterk 2021 heeft OnePlus ook dit jaar een vliegende start gemaakt met de lancering van de OnePlus 10 Pro in China, die meteen de snelst verkopende smartphone van OnePlus werd op verschillende Chinese e-commerceplatforms. Eind maart 2022 zal deze smartphone worden gelanceerd in Europa tijdens het MWC (Mobile World Congress) in Barcelona.

De focus van OnePlus op zijn belangrijkste markten (India, de Verenigde Staten, Europa en China) blijft in 2022 even sterk als altijd. Tegelijkertijd wil OnePlus actief nieuwe markten gaan verkennen en bestaande markten laten groeien. Zo zal het merk later dit jaar zijn productlijn in Mexico en Canada verder uitbreiden.

Na een succesvol debuut in Mexico aan het einde van 2020, is ook de vraag naar OnePlus-producten in een reeks Zuid-Amerikaanse landen enorm gegroeid. In 2022 zal het merk OnePlus daarom voor het eerst in Zuid-Amerika lanceren.

Samenwerkingen en productfocus

Een belangrijk keerpunt voor OnePlus vorig jaar was de integratie met OPPO: OnePlus is nu een onafhankelijk submerk van OPPO, dat hen toegang biedt tot zijn enorme R&D-middelen en toonaangevende technologieën voor in toekomstige OnePlus-devices. Koppel hier nog de samenwerking van OnePlus met de legendarische camerafabrikant Hasselblad aan, en je hebt een drieledige relatie waarbij al deze merken elkaar op verschillende manieren versterken om de waarde van de OnePlus-producten te verhogen.

Vorig jaar lag OnePlus’ focus op het ontwikkelen van de beste premium camera-ervaring. Dit jaar breidt het merk die focus uit naar verbeteringen op het gebied van opladen en prestaties. Deze twee zaken vormen fundamentele pijlers van de snelle en soepele OnePlus-ervaring, en de integratie met OPPO heeft OnePlus toegang gegeven tot een reeks innovatieve technologieën die de functionaliteit van toekomstige OnePlus-apparaten drastisch zullen verbeteren. De HyperBoost Gaming Engine en de 150W SUPERVOOC-snellaadtechnologie* zorgen ervoor dat OnePlus apparaten hun kenmerkende snelle en soepele ervaring leveren en blijven leveren.

In 2022 zal OnePlus daarnaast meer producten met 5G-mogelijkheden blijven uitbrengen over een nog groter prijsspectrum, waaronder zijn 5G-smartphone met de laagste prijs tot nu toe in Europa. OnePlus gaat in 2022 ook nieuwe Internet of Things-producten uitbrengen in bestaande categorieën én uitbreiden naar nieuwe Internet of Things-categorieën.

OxygenOS

In september kondigde OnePlus aan dat de codebase voor zowel OxygenOS als ColorOS zou worden samengevoegd, met als doel één uniform en geüpgraded besturingssysteem te creëren voor beide merken wereldwijd. Hoewel OnePlus OxygenOS en ColorOS verder ontwikkelt op dezelfde codebase (om snellere updates en een betere bouwkwaliteit mogelijk te maken), blijven OxygenOS en ColorOS onafhankelijke merkeigenschappen. Deze nieuwe koers is ingeslagen op basis van de feedback van de OnePlus-gemeenschap.

Met OxygenOS 13 wil OnePlus een ervaring bieden die voor OnePlus-gebruikers vertrouwd zal aanvoelen, terwijl de kenmerken van OxygenOS toch behouden blijven, zoals een snelle, soepele ervaring, een strak ontwerp en gebruiksgemak. OxygenOS 13 behoudt daarmee zijn unieke visuele ontwerp en zijn exclusieve aanpassingsfuncties.

* Meer technische informatie over Hyperboost en SUPERVOOC.

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

OPPO’s innovatieve verleden en toekomst

Anker Innovations introduceert de Eufy Video Doorbell Dual, eerste slimme deurbel met 2 camera’s