in

Swappie opent haar eerste Nederlandse inleverpunt waar mensen hun oude iPhone kunnen verkopen

Een derde van de Nederlandse consumenten verkiest de persoonlijke service van een winkel boven online service wanneer ze hun telefoon willen verkopen

Swappie opent het eerste Nederlandse inleverpunt voor oude toestellen. Uit onderzoek blijkt dat 31% van de Nederlandse klanten de voorkeur geeft aan een fysiek inleverpunt vanwege de persoonlijke service die ze er krijgen. Het eerste Nederlandse inleverpunt bevindt zich in Amsterdam. Swappie is van plan om meerdere inleverpunten in Nederland te openen.

Consumenten geven voorkeur aan fysieke inleverpunten

Voor haar eerste inleverpunt in Nederland gaat Swappie in zee met Prime Repair in Amsterdam, een repairshop voor smartphones, tablets, pc’s en andere elektronische toestellen. In andere Europese landen heeft Swappie al langer fysieke afleverpunten. Zo telt het bedrijf tien partnerwinkels in Finland (en twee eigen winkels), drie in Duitsland en één in Italië. Deze bevinden zich onder meer in telecomwinkels, supermarkten en in een magazijn. Dankzij de mogelijkheid om naar een fysiek inleverpunt te gaan, vergroot Swappie de opties en vergemakkelijkt ze het proces voor de consument om smartphones aan de refurbished markt te verkopen.
De mogelijkheid om naar een fysiek inleverpunt te gaan, kan doorslaggevend zijn voor mensen die overwegen om hun toestel aan de refurbished markt te verkopen. Op dit moment doen de meeste consumenten dit via de website waar ze automatisch een prijsschatting krijgen. Vervolgens verzenden ze hun toestel naar Swappie en ontvangen ze hun vergoeding zodra de inspectie achter de rug is.

Echter, uit een onderzoek van Kantar in opdracht van Swappie, eerder dit jaar, blijkt dat 31% van de gebruikers in Nederland zijn oude smartphone liever aan een fysieke winkel dan aan een online winkel verkoopt. Bovendien toont klantinformatie van Swappie aan dat 40% van de Finse consumenten die hun iPhone via een inleverpunt hebben verkocht, dit niet zouden hebben gedaan als het geen optie was om naar een fysieke locatie te gaan. Ze gaven aan het transport van het toestel liever in eigen beheer te houden en hiermee de controle te behouden hoe en in welke staat de smartphone wordt ingeleverd. Zodra de smartphone is ingeleverd, is Swappie volledig verantwoordelijk voor de staat en de verpakking van de iPhone.

“We kregen vaak de vraag of er fysieke locaties zijn om het toestel in te leveren. Ons inleverpunt in Amsterdam is het eerste van een reeks locaties in Nederland waar consumenten hun iPhone aan Swappie kunnen verkopen. Dit moet de groeiende markt van refurbished toestellen nog een extra duwtje in de rug geven. Als er meer toestellen worden ingeleverd, kunnen we de levenscyclus van bestaande smartphones verlengen, de ecologische impact verminderen en meer mensen de kans geven een high-end toestel aan te schaffen”, zegt Martine Hardeveld Kleuver, Country Manager Nederland & België bij Swappie.

De markt voor refurbished smartphones is razendsnel aan het groeien. Het concept biedt de perfecte oplossing voor consumenten die hun oude toestel willen verkopen en daarmee bijdragen aan een duurzamere en circulaire toekomst van technologie. Swappie is gespecialiseerd in het opknappen van gebruikte iPhones, waardoor de levensduur van deze toestellen wordt verlengd en daarmee e-waste wordt verminderd, een van de grootst groeiende afvalstromen wereldwijd.
Voordat de smartphones naar de consument terugkeren, gaan ze naar één van de speciale centra van Swappie in Finland of Estland. Ervaren, intern opgeleide experts inspecteren daar de toestellen om te verzekeren dat alle functionaliteiten werken en nieuwe eigenaars van de best mogelijke prestaties kunnen genieten.

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Prijzen van smartphones verdubbeld

Datalekken: wat is het, en hoe bescherm je jezelf?