in

Thuiswinkel.org lanceert campagne tegen frauduleuze webshops

Met de enorme groei van de Nederlandse e-commercemarkt stijgt ook het aantal malafide partijen dat hier misbruik van wil maken. Daardoor worden steeds meer Nederlandse consumenten de dupe van oplichting of misleiding.

Om die reden lanceert Thuiswinkel.org vandaag in samenwerking met Grey Amsterdam de campagne “Voorkom een online shoppingfail” waarin consumenten bewust worden gemaakt van de risico’s van online shoppen en hoe zij deze met het Thuiswinkel Waarborg kunnen vermijden.

#onlineshoppingfails

Met de nieuwe campagne informeert Thuiswinkel.org aan de hand van online miskopen consumenten over de aanwezigheid van onbetrouwbare webshops en de risico’s van online winkelen. Op deze manier wil de belangenvereniging hen zoveel mogelijk behoeden voor zogenoemde online shoppingfails. Niet onbelangrijk, want consumenten geven steeds meer geld uit via online shopping.

Continue e-commercegroei

Uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor blijkt dat Nederlanders in het eerste half jaar van 2017 voor ruim € 10 miljard online hebben uitgegeven. Hiermee is de online omzet vergeleken met de eerste zes maanden van 2016 met 13% gestegen. Ook het aantal webwinkels blijft groeien, want in 2016 waren er ruim 32.000 pure webwinkels, meer dan een verdubbeling ten opzichte van vijf jaar eerder.

Kortom, de Nederlandse e-commercemarkt groeit exponentieel en ook de bedragen die we gemiddeld online besteden, worden hoger en hoger. Het consumentenvertrouwen in online shoppen groeit alsmaar verder en daar proberen anderen dagelijks misbruik van te maken.

Reacties

Reageren
  1. Met andere woorden: “een winkel zonder (veels te duur) thuiswinkel waarborg logo is eigenlijk niet echt betrouwbaar”. Hetgeen deze organisatie al vanaf het begin af aan verkondigd.

    Het klopt dat er oplichters zijn, net als in de off-line wereld het geval is. Maar ook onder de leden van deze organisatie is dat het geval. Tot voor kort waren de controles die deze organisatie uitvoerde niet om over naar huis te schrijven. Geen idee of dit al verbeterd is.

    Het blijft natuurlijk wat van de zotte dat, wanneer je gewoon netjes zaken doet, je een dergelijk “keurmerk” zou moeten hebben om dat aan te tonen. “Ja, we zien dat u zich netjes aan de regels heeft gehouden. Dus als u nou even € (absurd hoog bedrag) jaarlijkst betaald, dan krijgt u van ons een keurmerkje in gebruik om dit aan te tonen”.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Onbegrensd geluid – De allernieuwste Denon Envaya Bluetooth luidsprekerserie: overal en altijd muziek

DigiTip & Winactie: De Nextbase cadeautips voor de feestdagen