in

Vier manieren om de aandacht van je doelgroep te krijgen

Als bedrijf wil je groeien. Met je bestaande klantenbestand ben je tevreden, maar het is tijd om hier nog meer klanten aan toe te voegen.

Dit is echter simpeler gezegd dan gedaan, want waar vind je deze klanten nou eigenlijk? Onder de aandacht van je doelgroep komen is op verschillende manieren mogelijk. We benoemen ze voor je, zodat jij ze gelijk kan toepassen!

  1. Offline visueel
    Wanneer mensen aan reclame denken, is offline visueel één van de eerste dingen waar aan wordt gedacht. Hierbij kun je denken aan verschillende dingen: posters in bushokjes, banners langs de weg, boarding bij voetbalwedstrijden en ga zo maar door. Door jouw bedrijf visueel onder de aandacht te brengen, zorg je ervoor dat je snel blijft hangen. Jouw bedrijfsnaam wordt herkend van het bushokje waar je klant stond te wachten; wanneer een relevante aankoop gedaan moet worden, zal jouw naam al in diens hoofd geprint zijn.
  2. Online visueel
    Hetzelfde idee geldt voor visuele media online. Deze is misschien op nog wel meer manieren mogelijk dan offline! Denk aan de talloze optie van social media, maar ook aan banneradvertenties op websites, reclamevideo’s op televisie, etc. De insteek verandert niet: jouw bedrijfsnaam wordt duidelijk, maar ook je bedrijfskleuren en andere huisstijlelementen. Uiteraard wordt er ook een boodschap toegevoegd, die past bij je doelstellingen. Zo daag je de kijker uit je website te bezoeken, of promoot je één van je bestverkopende producten.
  3.  Audio
    Wil jij met dat je bedrijfsboodschap écht blijft hangen, dan is het slim om te sturen op audio. Denk maar eens na over de verschillende deuntjes van reclames die jij mee kan praten: de kans dat je een volledig reclamespotje mee kunt doen, is groot. Als bedrijf is dit natuurlijk perfect, want door je naam hieraan toe te voegen, blijf je dus erg goed hangen. Promotie via audio is op verschillende manieren uit te voeren, bijvoorbeeld door te adverteren op Spotify of Apple Music, of door te adverteren in de reclametijd op de radio.
  4.  Tekst
    Als laatste benoemen we misschien wel de meest simpele manier van aandacht verzamelen, maar ook de meest goedkope. Wanneer jij je website aanpast op het gebied van tekst, zorg je ervoor dat je hoger komt te staan in de zoekresultaten van Google. Hier zit wel een gedachtegang achter: je moet namelijk rekening houden met de factoren van SEO. Het SEO Bureau Traffic Today helpt je hier graag mee: hun content marketeers weten precies welke teksten er geschreven moeten worden om sneller onder de aandacht van jouw doelgroep te komen staan.

Gelijk beginnen?

Wil jij gelijk beginnen met één of meerdere van deze promotiemiddelen, dan raden we aan om in contact te komen met Traffic Today. Zij zijn niet alleen gespecialiseerd op het gebied van tekst, maar helpen je ook graag met alle andere kanalen. Neem een kijkje op hun website en kom in contact!

 

 

 

 

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

‘Populariteit smart home-producten kans om klant weer naar winkel te trekken’

Netgear introduceert ‘s werelds eerste Wifi 6E unlocked 5G Mobiele Hotspot