Experts verwachten in 2023 wereldwijd een vertienvoudiging van het aantal verkochte opvouwbare telefoons.
Toen Samsung in 2011 zijn eerste prototype van een flexibel display onthulde, beseften weinig mensen dat zij keken naar de toekomst van mobiele technologie. Een decennium later onderstreept het succes van de Galaxy Z-modellen het publieke enthousiasme voor opvouwbare telefoons. Om stil te staan bij de jonge geschiedenis van deze nieuwe smartphonecategorie, kijkt Samsung naar een aantal sleutelmomenten.
Foldables en innovatie
Na de introductie van foldable displays in 2011, duurt het nog jaren voor het grote publiek kennismaakt met de innovatie. In 2019 lanceert Samsung de Galaxy Fold, snel gevolgd door Galaxy Z Flip.
Achter het ontwerp van de Z Fold en de Z Flip gaan baanbrekende innovaties schuil. Zo moeten design en techniek opnieuw worden uitgevonden om dit nieuwe type smartphone mogelijk te maken. Om de smartphone te kunnen open- en dichtklappen, ontwikkelt Samsung de Hideaway Hinge. Die maakt het bovendien mogelijk om de smartphone rechtop te zetten. Dat is ideaal voor het bekijken van content, het deelnemen aan videogesprekken en het maken van handsfree selfies. Daar stopt het niet bij, want voor het eerst in de Galaxy Z serie zijn de Fold3 en de Z Flip3 uitgerust met een waterbestendigheid-rating van IPX8 en zijn beide toestellen gemaakt van Armor Aluminium en Corning® Gorilla® Glass Victus™.
Toenemende vraag
De mogelijkheden die de foldables bieden, maken dat het publiek het nieuw type smartphone steeds meer omarmt. Veel mensen stappen speciaal voor de foldables van een ander merk over naar Samsung. Uit marktonderzoek blijkt dat het stijlvolle design, de draagbaarheid en een innovatieve, nieuwe vorm de belangrijkste redenen zijn om te switchen.
De toekomst ontvouwt zich
Nu steeds meer mensen de mogelijkheden van de foldables ontdekken, blijft deze nieuwe categorie groeien. Om aan de wensen van gebruikers te blijven voldoen, blijft Samsung werken aan de ontwikkeling van innovaties die het gebruiksgemak verder vergroten. Uiteraard door te investeren in onderzoek & ontwikkeling, maar ook door samenwerkingen aan te gaan met app-ontwikkelaars en partners als Google. Zo zijn apps als Gmail, YouTube, Duo en Maps speciaal op maat gemaakt voor foldables.
Reacties
Loading…