in

Pabbl viert succesvolle proefperiode en lanceert officieel op Google Play

Pabbl wint Accenture Innovation publieksprijs en bereikt mijlpaal van 60.000 downloads – Verdienen zonder daarvoor te werken? Dat klinkt te mooi om waar te zijn, maar met de lancering van Pabbl is dat nu werkelijkheid.

Pabbl is een app voor Android die gesponsorde wallpapers en artikelen op je vergrendelscherm plaatst, en je met punten beloont als je jouw telefoon ontgrendelt. Je wordt er niet stinkend rijk mee maar je kunt deze punten moeiteloos sparen en vervolgens inwisselen voor leuke producten en aanbiedingen, zoals een gratis pizza of bioscoopkaartjes. Een geweldig extraatje zonder enige moeite!

Pabbl laat je verdienen met het unlocken van je telefoon

Het afgelopen halfjaar werd de app uitgebreid getest en zeer goed ontvangen door de eerste gebruikers. De app werd zeer positief beoordeeld met een 4,6 uit 5 in de Google Play Store en is al ruim 60.000 keer gedownload! Mede-oprichter Jeroen Malotaux verklaart deze positieve gebruikerservaring: ‘Je vergrendelscherm is persoonlijk, dus we snappen dat de content clean en mooi moet blijven.’ Daarom toont Pabbl niet alleen advertenties maar ook nuttige content op het vergrendelscherm zoals het weerbericht van Buienradar of het laatste nieuws van Metro. ‘Nederlandse millennals zijn erg verrast door de kwaliteit van de content en het gemak waarmee ze kunnen sparen’ benadrukt mede-oprichter Bas Gerritsen.

Steeds meer producten en aanbiedingen

Verschillende grote merken hebben zich aangesloten bij Pabbl. Gebruikers kunnen in ruil voor punten producten en aanbiedingen verwachten van Zalando, Thuisbezorgd.nl, Hema, CoffeeCompany, Domino’s Pizza, Brandfield, Asus en meer. ‘Veel adverteerders hebben moeite om een jonge doelgroep te bereiken, die minder traditionele media consumeert. Deze merken bieden graag producten aan om zichtbaarder te worden op een manier die ook leuk is voor de mobiele gebruiker,’ zegt Malotaux.

Opkomende trend

Pabbl staat in Google Play in de top 3 lifestyle apps tussen Tinder en H&M. Veel gebruikers zijn middelbare scholieren en studenten die met Pabbl gemakkelijk wat extra’s kunnen verdienen door alleen hun telefoon te ontgrendelen, wat ze toch al vaak doen. De wat oudere doelgroep die van sparen houdt is ook dol op de app. ‘Het is nog wel even wennen, maar het geeft mij echt een glimlach op mijn gezicht als ik in een winkel sta en iemand naast mij iets koopt met zijn Pabbl credits’, zegt Gerritsen. Het is dan ook niet voor niets dat Pabbl onlangs ruim 700 bedrijven achter zich liet en de publieksprijs won op de Accenture Innovation Awards 2017, een prestigieuze uitreiking voor de meest innovatieve bedrijven van Nederland.

Wereldwijd bewezen

Het Nederlandse Pabbl is geïnspireerd door advertentietrends in Azië en Amerika, waar dergelijke apps al door 20 miljoen gebruikers werd omarmd. Doordat de gemiddelde smartphone-gebruiker zijn telefoon ruim 150 keer per dag ontgrendelt, sparen gebruikers snel punten. ‘Het razendsnel toenemende aantal gebruikers van onze app in Nederland bevestigt dat dit concept ook veel potentie heeft in de Europese markt’, zegt Gerritsen.

‘Bas en ik geven iedere dag alles, we zijn beiden met onze studie gestopt om van Pabbl een groot succes te maken’

Jong en ambitieus

Pabbl is ontstaan naar een idee van Jeroen Malotoux (23) en Bas Gerritsen (27). Het viel hen op dat bedrijven nog steeds adverteren in en rondom rijdende metro’s, maar dat de gemiddelde reiziger deze billboards helemaal niet ziet omdat ze veel te druk zijn met hun mobiele telefoon. Het bracht hen op het idee om te onderzoeken hoe ze het billboard konden digitaliseren en welke vorm van adverteren past bij de jonge, digitale generatie. Door het vertrouwen van adverteerders en een investering van bijna 1 miljoen euro, is Pabbl binnen een korte tijd uitgegroeid tot een bedrijf met twaalf werknemers. Het duo is gestopt in het laatste jaar van hun universitaire studie. Malotaux: ‘Bas en ik geven iedere dag alles, we zijn beiden met onze studie gestopt om van Pabbl een groot succes te maken’.

Meer info op pabbl.com

Reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

Drie op de tien medewerkers wist browsergeschiedenis

Sport veilig in het verkeer: houd je oren open