in

Infotheek Group verkoopt webshop 4Launch

Leiden, 22 december 2017 – Circulaire IT-leverancier Infotheek Group verkoopt consumentenwebshop 4Launch aan oprichter Guido Raaijmakers. Infotheek Group acquireerde 4Launch in 2015.

Jordy Kool, CEO Infotheek Group:  “We kochten 4Launch primair voor haar e-commerce platform. We hebben dit succesvol geïmplementeerd op het gebied van Business-to-Employee- en Educatieve portals. We waren met 4Launch echter minder succesvol op het B2B gebied.”

De afgelopen jaren vervulde Infotheek Group een leidende rol in de consolidatie van het Nederlandse IT landschap. Zo acquireerde Infotheek Group naast 4Launch, ook Scholten Awater, met name sterk op grootzakelijk en publieke segment, en Centralpoint.nl, de grootste zakelijke IT-webshop in Nederland.

Daarnaast hebben wij ervoor gekozen om ons niet strategisch op consumenten te richten en de verkoop aan consumenten van ons eigen circulaire portfolio

Kool: “Het platform van Centralpoint sluit beter aan bij de (groot-) zakelijke gebruiker. Het kunnen inzetten van innovatieve online toepassingen, waaronder gepersonaliseerde bestelsystemen, is voor onze klanten erg belangrijk. Centralpoint biedt deze mogelijkheden. Na de acquisitie van Centralpoint werd de noodzaak tot het behouden van het 4Launch platform dan ook nihil.” Kool vervolgt: “Daarnaast hebben wij ervoor gekozen om ons niet strategisch op consumenten te richten en de verkoop aan consumenten van ons eigen circulaire portfolio (waaronder refurbished, ex-demo en end of life producten) via derden te doen via onze distributietak Xeptor IT Distribution.”

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Loading…

0

DigiTest & win: MiVue 792 Wifi Pro

Silicon Power maakt indruk met nieuwe Accessoirelijn – Opladers en Audio apparatuur