DigiGames reviews 2019

Hallo? zijn we wakker? De afgelopen tijd zijn we overspoeld met fantastische games en doen we al weken geen oog meer dicht… Metro Exodus, Far Cry New Dawn, Sid Meier’s Civilization VI: Gathering Storm, Anthem, The LEGO Movie 2 videogame, Trials Rising, Tom Clancy’s The Division 2.

Metro Exodus

Metro Exodus volgt Artyom en een team van Spartan Rangers terwijl ze de Metro tunnels in Moskou achterlaten en vertrekken op een epische, jaarlange reis door post-apocalyptisch Rusland.
Geïnspireerd door de boeken van Dmitry Glukhovsky weeft Metro Exodus een krachtig verhaal door zijn enorme singleplayer-campagne waarin woeste gevechten, verkenning, overleving en stealth worden gecombineerd in een van de meest atmosferische, meeslepende gamewerelden.

Review: IGN
Platforms: Xbox One, PS4 & PC

Far Cry New Dawn

Zeventien jaar na een wereldwijde nucleaire ramp, belandt de speler in een bijna onherkenbaar en verwilderd maar prachtig Hope County, Montana. Na de chaos begon het normale leven hier stilaan terug te keren, tot de overlevenden te maken kregen met een nieuw kwaad: The Twins, Mickey en Lou, leiders van de genadeloze Highwaymen bende. Deze tweelingzussen zijn opgegroeid zonder wetten of regels en zijn vastberaden om de overlevenden te beroven van al hun bezittingen. Aan spelers de taak om daar een stokje voor te steken.

Review: Inside Gamer
Platforms: Xbox One, PS4 & PC

Sid Meier’s Civilization VI: Gathering Storm

De opwarming van de aarde, extreme temperaturen, milieuvervuiling; het zijn onderwerpen waar we steeds vaker mee geconfronteerd worden. Zoeken naar oplossingen voor deze klimaatproblemen voelt als dweilen met de kraan open, wat het des te urgenter maakt. Firaxis grijpt deze kans aan om ook in Civilization VI je deze kwesties voort te schotelen in Gahtering Storm en doet dat met succes. Civilization VI verscheen in het najaar van 2016 en is inmiddels versterkt door de uitbreiding Rise and Fall.

Review: IGN
Platforms: PC

Anthem

De wereld van Anthem is wild, ongerept en vijandig. De mensheid overleeft achter haar muren, beschermd door de zogenaamde Freelancers, welke met hun Javelins elke dreiging het hoofd bieden. Deze Javelins zijn Iron Man-achtige pakken, waarmee jij met tot 4 vrienden ter land, ter zee en in de lucht de strijd aangaat met alle dreigingen die de wereld te bieden heeft. Zo wil de kwaadaardige Dominion de Anthem of Creation naar hun hand zetten, waardoor zij de hele wereld zouden kunnen herscheppen naar hun eigen droomwereld.

Review: PU
Platforms: Xbox One, PS4 & PC

The LEGO Movie 2 videogame

The LEGO Movie 2 videogame is gebaseerd op de gebeurtenissen uit The LEGO® Movie 2: The Second Part. Het verhaal begint in de verlaten woestenij van Apocalypsstad, waar buitenaardse indringers Steenstad in puin hebben achtergelaten! Emmet, Lucy en hun fantastische metgezellen verlaten hun eigen wereld om hun vrienden te redden van de vreemde bewoners van het verre Zusterstelsel. Reis door de ruimte en doorkruis het LEGO®-universum in een gloednieuw LEGO-bouwavontuur.

Review: IGN
Platforms: Xbox One, PS4, PC & Nintendo Switch

Trials Rising

Trials Rising is de meest uitgebreide Trials-game ooit en combineert klassieke Trials-gameplay met een frisse nieuwe look en genadeloze rivaliteit. Trials Rising bevat meer dan 120 epische tracks verspreid over de hele wereld. Het raceavontuur brengt spelers langs meer dan 30 landen met tracks bij de Chinese Muur, de straten van New York, het Colosseum in Rome, de Pyramides van Egypte, onze eigen windmolens en nog veel meer. Met meer over de top actie, nieuwe opties en verbeterde graphics, is dit de meest complete Trials-ervaring ooit.

Review: IGN

Tom Clancy’s The Division 2

Tom Clancy’s The Division 2 brengt spelers naar een verscheurd Washington D.C., zeven maanden nadat een dodelijk virus in New York City is uitgebroken. Als Division-Agents zijn spelers de laatste hoop om de ondergang van de samenleving tegen te gaan en de machtsgreep van de vijandige facties op de stad te voorkomen. Naast de campagne, die zowel alleen als met drie andere spelers te doorlopen is, keert ook de unieke Dark Zone-ervaring terug in dit tweede deel. Hier nemen spelers het alleen of samen op tegen vijanden, of kiezen ze ervoor elkaar te verraden om er zelf met de beste beloningen vandoor te gaan. Daarbovenop hebben spelers de mogelijkheid om in georganiseerde multiplayermodi te laten zien wie de beste Agent is.

Review: PU
Platforms: Xbox One, PS4, PC