in ,

DigiTest: Arlo Essential Indoor Camera review

Zoals jullie weten houden we bij Digitailing van Smarthome producten, van deurbellen tot lampen of slimme gordijnen, ze passeren hier regelmatig de revue.

We hebben dit keer de beschikking over de Arlo Essential WiFi beveiligingscamera en hebben ook nog een update voor de vorig jaar geteste Arlo video deurbel, de Chime 2.

Arlo deurbel gong 2

Eigelijk kan je niet zonder een Chime in combinatie met een slimme deurbel. Aangezien je in veel huizen niet altijd de deurbel hoort afgaan wanneer deze beneden aan de muur hangt. Uiteraard krijg je ook meldingen op je telefoon als iemand op de Arlo deurbel drukt, maar in huis heb je ook niet altijd je telefoon in je broekzak. De oplossing hiervoor is de deurbel gong of ook wel Chime genoemd.

De Arlo deurbel gong werk gewoon plug & play, kies een plek in huis waar je de gong wilt plaatsen, stekker in het stopcontact, koppelen met het WiFi-netwerk en toevoegen via de Arlo App. Kind de was doen! Vanaf dat moment krijg je ook deurbel meldingen via de chime, het is ook mogelijk om ongewenste bezoekers via de Chime af te schrikken door de ingebouwde sirene af te laten gaan.

Arlo essential Indoor camera

Arlo maakt deel uit van Verisure, de nummer één leverancier van beveiligingssystemen in Europa. Met de essential Indoor camera haal je dus niet alleen een slimme camera in huis, maar ook een waarvan de zekerheid en veiligheid gegarandeerd is. De fraaie en kleine witte camera is bedoelt voor indoor gebruik en heeft een strak design. Ook hiervoor geldt weer een eenvoudige installatie. Camera aan en binnen bereik van je WiFi (2.4GHz signaal) signaal plaatsen. App openen en toevoegen maar! Slechts één druk op de knop aan de onderzijde van de camera en het scannen van een QR-code vanuit je app en je bent er. Je geeft na het ‘oké verbonden signaal’ een naam aan je camera, wel zo handig als je van plan bent meerdere te gaan gebruiken. De camera is eenvoudig staand te plaatsen of aan de muur monteren, check altijd goed of je kijkhoek (tot 130 graden) de volledige ruimte breikt.

Features en Arlo Smart

Ingebouwde privacy shutter, zoals hierboven aangegeven kan gesloten worden wanneer je maar wilt. De beelden worden op 1080p resolutie en 24fps vastgelegd en je krijgt een drie maanden Arlo Smart Trail aangeboden voor extra opties zoals; tot 30 dagen cloud opslag van beelden, gepersonaliseerde notificaties en het creëren van activiteiten zones. Via live view kan je natuurlijk altijd kijken wat er gebeurt in je huis, maar je kan dus ook alleen bij activiteit in huis notificaties krijgen. Er zit een kleine vertraging tussen wat de camera ziet en wat je op het scherm van je telefoon ziet maar dat is te verwaarlozen. Een andere handige functie is twee-richting audio, je kan eenvoudig communiceren met degene in de ruimte via de Arlo app, hou hier wel rekening met een kleine vertraging.

De camera schakelt bij weinig licht automatisch over op night vision waardoor je alles gewoon goed kunt blijven bekijken. Geen Apple Homekit maar er zijn wel koppelingen met Google Home en Alexa mogelijk (en IFTTT en SmartThings), je kan dus bijvoorbeeld via je smartwatch meldingen krijgen of je beeld via Alexa’s Echo Show bekijken.

Voor onder honderd euro kan je de Arlo essential Indoor camera aanschaffen en zoals aangegeven makkelijk uit te breiden met meerdere exemplaren binnen de Arlo App. Het aangeven van activiteiten zones vinden wij wel echt een pré aangezien je dan niet continue meldingen krijgt van de volledige ruimte, maar alleen waneer er activiteit is aan de door jou aangevegen zone.